朋友不是用來應酬的

【睇文前留意喇】

第二場香港區簽名會將於1月8日舉行,期待見到你:goo.gl/wLLCcQ

IMG_1093
有嘗過以下的經歷嗎?

**扮傻型**
「好耐冇見喇,得閒出嚟食個飯嗎?」
(三天後…)
「呢排好忙呀,我過兩星期得閒再約你丫!」
(一個月後仍沒反應…)
「點呀,最近仲好忙呀?仲聚唔聚呀?」
「吓?聚咩呀?有約過咩?」

**扮失憶型**
「阿明仔下個月去Working Holiday喇,臨走前大家食餐飯丫!」
(…)
「點呀?佢下星期飛喇,不如weekend約啦,大家得閒嗎?」
A:「Sorry呀之前唔記得覆你,我今個星期唔得閒呀」
B:「我都係呀,之前太忙skip咗你地個message」
C:「係咩?佢下星期走拿?Sorry呀我已經約咗人」
D:「我都唔記得咗覆呀,唔緊要啦,返嚟再約啦,一路順風喇明仔 :)」
(…)

**扮串嘴型**
「你最近點呀?出嚟飲杯嘢吹下水丫!」
「好呀,不過我呢幾日好忙,未firm到幾時得閒住,下星期搵日丫,我再覆你。」
(下星期…)
「今個星期係咪飲嘢呀?邊日得閒先XD」
「我有應承過咩?」
「你話今個星期丫嗎。」
「吓?我從來約人唔會約實架啦,冇覆實你你唔係當真呀?」
(…)

**扮大牌型**
「我最近加咗人工升咗職,請大家請飯丫」(利申:這不是小弟)
「好呀」「幾時呀」「多謝你呀」
「拿,係咪個個都出嚟先?講明呀,我要阿A阿B阿C阿D阿E全部都出我先出,老老實實,阿F如果出現,唔駛旨意我出現」
(群組入面,你真係當佢透明嘅阿F)「我就係要去呀,你唔好嚟丫笨!」
「你依家係咪玩嘢呀?幾廿歲人小學雞咁!」
「我覺得你似小學雞囉!」
「Fine!仆街啦你,我唔會再回應,你地自己食飽佢啦吓」
(然後,群組回歸平靜,一場罵戰令其不了了之)

一年前曾經撰文寫過,要珍惜還會應約的朋友,漸漸發現,原來對比珍惜還會應約的人,倒不如說,珍惜還會回覆的人。不知道甚麼時候開始,身邊每一個人都會被「忙」沖昏了頭腦,每一個人都在說自己很「忙」,其實一點兒也不「忙」,只不過是「懶」去作一些交際應酬。這就是一個很大的問題,從哪時開始,朋友之間見面、昔日的「死黨」聚會竟然變成了公式化的「應酬」?難道,我們在公事上的「應酬」還不夠多,就連朋友聚會都變成了「應酬」?

我不知道別人眼中「應酬」的定義是甚麼,我可從不覺得與朋友聚會、食一餐「生日飯」、「餞別飯」、「升職飯」是甚麼「應酬」,朋友,是真要約出來見面、需要維繫;難得有人當個搞手、有人閒時會想起你,證明你在對方心目中的地位不淺。難道,每人手機中有幾百個contact,大家真會每個contact都逐一邀約「飯局」?不,就是當你是朋友,才會邀約、才會聊天。

我明白,人長大了,確有不同的圈子,再非中學大學時期一班人的「圍圍喂」,可能大家有了另一半,甚至已有了家庭,又或是在各圈子中又有了新朋友,但是,這些「由細玩到大」、患難與共的好朋友,難道就成了過眼雲煙嗎?許多聚會,可能約得來,幾乎是半年一次、一年一次,難道你真會「忙」得一年都抽不到一天時間嗎?

最反感的是,現今通訊發達,人人都是機不離身,更連Whatsapp都令人查到是否「已讀不回」時,還有人會用甚麼看不到Message、忘記了回覆等等說法;當你無時無刻都在update fb/ ig時,你真能掙大眼睛說自己沒有看過手機、那些notification都是幻象嗎?

說穿了,其實他們根本沒有太大興趣去見你、不把這些聚會認真看待,又或是,當了你是一個後備,沒有人邀約了,便答應你的「飯局」,所以才無限delay message,直至最後一刻才「覆實」你。我明白,可能你約一兩星期內的事,對於各位「大忙人」,或許真已一早既定了schedule,但未來一個月,真的沒有一日肯定到自己schedule嗎?最後肯定得了,又不能回覆一下對方嗎?

我自己的想法是,若A先行約了你,你自然不會應約遲來B的約會。假如,你真覺得B較A重要的話,你倒不如一下子拒絕A好了,為甚麼「唔嗲唔吊」、浪費別人/一班人在等候你一個人的「金口」?

我非聖人,自己都有不肯定schedule的時候,我也明白有時候真不知道哪天會突然要加班,又或是,你的確先約了另一群組,但那邊還未覆實日子。待我一肯定了,便會馬上回覆「我下星期X嚟到,預埋我!」,但對於許多人來說,這態度有點難。

最近看到兩個好友群組中,真因為「約飯局」約得不歡而散,突然有感。我不知道對方是否人愈大愈多朋友、於我而言,只覺人愈大愈少朋友,要珍惜的,請好好珍惜了。或許有人會覺得:「呢D人Keep嚟都多餘,同佢食飯都無謂啦」,只是,當身邊很多人都是這樣子時,你不斷覺得「Keep嚟都多餘」,許多「由細玩到大」的人,便會從此消失在你的生命裡。

自己作為老是主動約人的一方,也累了。

緊記,朋友,不是用來應酬,而是用來維繫。

除非,你根本沒有當過對方是朋友。

 

【延伸閱讀】如果有多一張機票,你願意跟我一起飛嗎?

【延伸閱讀】請珍惜還會應約的朋友

 

小弟用五年時間籌備的小說《澳洲首都不是悉尼:打工度假不似預期》反應熱烈,第二批貨現已到港,歡迎直接下單:goo.gl/J9QdBR

台灣書局兼網上平台亦已上架,可去文中連結購買:goo.gl/xzCymP

 

「晞。觀影記事」Facebook Page:
www.facebook.com/jackyheimovie

「有故事的旅人」Facebook Page:
www.facebook.com/360.days.in.australia

2 Comments

  1. 你個blog講電影感想,係我好主要嘅參考來源,睇戲前我都會參考下,部份冷門戲都係由你個blog介紹而去留意。

    剩係哩個原因都足以令我支持你本書,香港買唔到,下個月頭去台北買。

    加油,文章確實係「無價」,因為錢唔可以衝量一篇好嘅文章或一個好嘅故事,亦估量唔佢嘅影響力。

發表留言